Hydrotherapie is een vorm van fysiotherapie die in het water wordt uitgevoerd. Hydrotherapie of revalidatie in het zwembad is uitermate geschikt voor patiënten die slecht belastbaar zijn, een matige conditie hebben, maar ook voor patiënten met neurologische aandoeningen, spierziekten en reumatische klachten. Er wordt gebruik gemaakt van het verminderend gewicht van het menselijke lichaam in water en de warmte van het water. Ons eigen oefenzwembad binnen de praktijk is uniek in de omgeving van Eindhoven.

Hydrotherapie

Oefenen in warm water biedt vele voordelen, in het water kunt u bijvoorbeeld meer oefeningen doen zonder verergering van klachten, dan u op het droge aan kunt. De sturing van het water is een oefenvoordeel voor mensen met neurologische aandoeningen. De aangename watertemperatuur is bijzonder geschikt voor mensen met reumatische aandoeningen. Daarnaast helpt hydrotherapie bij verhoging van de perifere weerstand voor circulatie en longen (ademhalings- en hartpatiënten).

Hydrotherapie kan ook een prima voorbereiding zijn op fitness in één van onze oefenruimtes, nu kan de patiënt de kracht- of conditietraining in de zaal nog niet aan, maar door de revalidatie in het zwembad kan dit op termijn wel.

Ons oefenzwembad is 32 graden en deze warmte is erg goed voor het herstel van de spieren. Marrit Stierman, Monique Baten-Winters en Ad Foudraine geven regelmatig revalidatietrainingen in het zwembad.

Heeft u vragen over hydrotherapie, neem dan gerust contact op met Marrit Stierman, Monique Baten-Winters of Ad Foudraine. Of bel met onze praktijk voor een intake.

Onze praktijk in Waalre

Fysiotherapeutisch Centrum Beusen-Foudraine is gevestigd in Aalst-Waalre vlakbij de High Tech Campus Eindhoven. Onze patiënten voor hydrotherapie komen bij ons terecht uit de gehele regio De Kempen, o.a. de gemeentes Eindhoven, Aalst-Waalre, Valkenswaard, Geldrop, Heeze, Leende, Maarheeze, Cranendonck, Budel, Eersel en Veldhoven.